You are not logged in.
Hi everybody, i am trying to build the package kodi-addon-inpustream-ffmpegdirect but i recieve this error message :
CMake Deprecation Warning at CMakeLists.txt:1 (cmake_minimum_required):
Compatibility with CMake < 3.10 will be removed from a future version of
CMake.
Update the VERSION argument <min> value. Or, use the <min>...<max> syntax
to tell CMake that the project requires at least <min> but has been updated
to work with policies introduced by <max> or earlier.
-- FFmpeg 5.0.0 not found, falling back to internal build
-- FFMPEGDIRECT_VERSION=21.3.5
-- FFMPEGDIRECT_VERSION=21.3.5
-- Addon dependency check ...
-- - Added API usage definition: ADDON_GLOBAL_VERSION_MAIN_USED (Version: "2.0.2", Min. Version: "2.0.0")
-- - Added API usage definition: ADDON_GLOBAL_VERSION_GENERAL_USED (Version: "1.0.5", Min. Version: "1.0.4")
-- - Added API usage definition: ADDON_GLOBAL_VERSION_FILESYSTEM_USED (Version: "1.1.8", Min. Version: "1.1.7")
-- - Added API usage definition: ADDON_GLOBAL_VERSION_NETWORK_USED (Version: "1.0.4", Min. Version: "1.0.0")
-- - Added API usage definition: ADDON_GLOBAL_VERSION_TOOLS_USED (Version: "1.0.4", Min. Version: "1.0.0")
-- - Added API usage definition: ADDON_INSTANCE_VERSION_INPUTSTREAM_USED (Version: "3.3.0", Min. Version: "3.3.0")
-- Configuring done (20.0s)
-- Generating done (0.1s)
-- Build files have been written to: /home/alarm/pkgbuild/kodi-addon-inputstream-ffmpegdirect/src/inputstream.ffmpegdirect-21.3.5-Omega/build
[ 6%] Building CXX object CMakeFiles/inputstream.ffmpegdirect.dir/src/StreamManager.cpp.o
In file included from /home/alarm/pkgbuild/kodi-addon-inputstream-ffmpegdirect/src/inputstream.ffmpegdirect-21.3.5-Omega/src/stream/FFmpegStream.h:13,
from /home/alarm/pkgbuild/kodi-addon-inputstream-ffmpegdirect/src/inputstream.ffmpegdirect-21.3.5-Omega/src/StreamManager.h:10,
from /home/alarm/pkgbuild/kodi-addon-inputstream-ffmpegdirect/src/inputstream.ffmpegdirect-21.3.5-Omega/src/StreamManager.cpp:8:
/home/alarm/pkgbuild/kodi-addon-inputstream-ffmpegdirect/src/inputstream.ffmpegdirect-21.3.5-Omega/src/stream/DemuxStream.h:24:10: fatal error: libavcodec/avcodec.h: No such file or directory
24 | #include <libavcodec/avcodec.h>
| ^~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
compilation terminated.
make[2]: *** [CMakeFiles/inputstream.ffmpegdirect.dir/build.make:79: CMakeFiles/inputstream.ffmpegdirect.dir/src/StreamManager.cpp.o] Error 1
make[1]: *** [CMakeFiles/Makefile2:119: CMakeFiles/inputstream.ffmpegdirect.dir/all] Error 2
make: *** [Makefile:156: all] Error 2
==> ERROR: A failure occurred in build().
Aborting...
so i installed ffmpeg-rpi, but there is no changes
Check the comment by wast3 on the aur page for the package.
Moving to AUR Issues, Discussion & PKGBUILD Requests
Disliking systemd intensely, but not satisfied with alternatives so focusing on taming systemd.
clean chroot building not flexible enough ?
Try clean chroot manager by graysky